понедељак, 26. септембар 2016.

BELOCRKVANKA VRHUNSKA DIZAJNERKA

ROĐENA BELOCRKVANKA Danijela Biškup, dizajnerka LILU cipela - U životu samo treba poželeti



Šta je zajedničko Ani Sofrenović, Anici Dobroj i Olji Bećković? Mirjani Karanović, Luni Lu i Zoe Kida? Glumicama u filmovima Emira Kusturice i Srdana Golubovića?
Sve ove dame ponele su neke od modela LILU obuće, ispod koje je potpis stavila Danijela Biškup. Iako je svoje prve cipele dizajnirala sasvim slučajno, u tom poslu ostala je već devetnaest godina.
Kaže da jedna žena nikada ne može imati previše cipela. Ona sama i dalje čuva model koji je prvi dizajnirala, a unapred se raduje svakom novom putovanju sa porodicom.

Kreativac od malena
Oduvek je želela da se bavi nekim kreativnim i likovnim poslom.
- Kao mala, mislila sam da je baviti se modom više zabava nego posao, ali sam tokom godina uvidela da je to jedna od vodećih grana industrije i da je daleko od bilo kakve zabave. To je ozbiljan posao – kaže na početku razgovora za "eKapiju" dizajnerka Danijela Biškup.
- Pokušavala sam tri puta da upišem Fakultet primenjene umetnosti i na kraju sam posle proširenja liste za jedno mesto, ostala prva ispod crte. Tada sam odlučila da mi taj fakultet verovatno nije suđen. Otišla sam na Višu likovnu.
Bila je jedna od četiri najbolja studenta u generaciji, ona koja najduže ostaje u ateljeu za rad, gladna znanja i rada. Kaže da je jednostavno uživala u studiranju.
- Nažalost, okolnosti su bile takve da sam rano počela da radim. Radila sam na "Radio televiziji Srbije" kao novinar-reporter, a u isto vreme i kao dizajner i organizator proizvodnje.
Najviše zbog toga, ostao joj je diplomski koji nikada nije odradila.
- Možda će zvučati neverovatno ali sam sasvim slučajno počela da proizvodim obuću. Moja najveća ljubav je dizajn enterijera.
U fabriku obuće SOLO otišla je da uradi štand za sajam mode, a na kraju, posle spontane ponude, radila je na njihovoj prvoj kolekciji ženske obuće. Posle toga i posle Srebrne košute koju su dobili za jedan model, ostala je tamo da kali novi zanat. U fabrici je radila preko 6 godina, a na RTS-u devet. Ta dva posla su se preklapala.
- Inače obožavam proces stvaranja i proizvodnje uopšte, tako da je to bila ljubav na prvi pogled. Sa firmom SOLO, dobila sam 2 Zlatne i 3 Srebrne košute na Sajmovima mode u Beogradu i nagradu Prsten zlatna košuta za najbolju kolekciju ženske obuće. Posle više od 6 godina rada u toj fabrici, počela sam da proizvodim svoju modnu marku LILU.
Danijela Biškup je 2001. godine, zajedno sa koleginicama sestrama Proković – Jelenom i Svetlanom, osnovala studio "Identity". Bio je to jedinstven studio na ovim prostorima, jer je prvi uspešan pokušaj da se domaći dizajneri udruže i na taj način bolje predstave u zemlji i svetu. Već prve godine, "Identity" prerasta u firmu "Identity Plus" d.o.o.
Kolekcija unikatne ženske obuće koju Danijela Biškup radi u okviru ovog studija i firme zove se LILU. Dizajnirana odeća i obuća, proizvodnja, veleprodaja i maloprodaja su delatnosti ove firme. Pored toga, "Identity Plus" se bavi i dizajniranjem i proizvodnjom uniformi za promoterke velikih svetskih brendova na našem tržištu, poput kompanija "Next", "Kent", "Marlboro","Campari"...
Iz prve kolekcije koju je dizajnirala, i danas čuva jedan model.
Na antologijsko pitanje može li žena da ima previše pari obuće kaže da "cipela nikad dosta".

Samo napred
Od prvog zarađenog novca kupila je svoj prvi auto – "yugo". Kaže, taj "yugo" joj je draži "nego da joj je neko poklonio ‘porshe’"!.
- Za mene nema nerešivih problema. Kažem sebi da uvek mogu sve. Nikada ne padam u očaj zbog posla, samo tražim novo rešenje i ne gubim vreme.
Posao je, kaže, mnogo ispunjava. U radu sebi uvek zacrtava neke nove ciljeve. Na taj način sama sebi posao čini "uvek uzbudljivim, pokretnim i kreativnim".
Među saradnicima voli da vidi ljude koji se ne predaju, koji su vedrog duha i one koji su, kao i ona, spremni da idu napred.
- Važno mi je kad oko sebe imam pozitivne, vredne i posvećene ljude. Posebno zato što sam i ja takva. Nisam neki namćor, ne kažnjavam strogo, sa mnom je, kažu, prijatno raditi. Svi naši zaposleni rade u "Identity Plus" firmi dugo godina, a imamo i nekoliko beba rođenih za to vreme.
Pravo u oči
U životu je najviše ponosna na to što će sutra njen sedmogodišnji sin Igor moći svakoga da pogleda u oči.
- Nadam se da će on biti ponosan na ono šta su i kako radili njegovi roditelji. Zadovoljna sam što me porodica podržava u poslu i što, iako je suprug televizijski producent, a ja u domaćoj modi, naša mala porodična ekipa funkcioniše savršeno.
Vec punih sedam godina je u braku sa Miodragom Perišićem koji je izvršni producent na TV "Prva".




Idealan dan može biti i na Adi
Za dizajnerku cipela koje su mnoge dame pošetale, a većina drugih bi to rado učinila, idealan dan je onaj kada je sa suprugom i sinom na nekom putovanju.
- Sada je on već dečak, pa se nadam da ćemo da krenemo sa obilascima evropskih gradova, jer je već dovoljno veliki da mu to ostane u sećanju. Mada sam skromna i idealan dan može da bude vožnja biciklom do Ade ili basket sa sinom. Nije samo novac bitan.